Huh? Kau guna pengaruh? Patotla

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hari ini, memang sibuk aje memanjang dengan preparation untuk exam esok..arghh, matilah.

Anyway, that is not the highlighted story here that I want to mention.
Tapi, tadi, ada kawan aku yang teresak2 sedih bagitahu aku sesuatu yang dimana 
memang aku agak frust jugakla dengan benda ni.

My friends bagi tahu, yang 'kawan' dia boleh pulak dapat biasiswa JPA
disebabkan dia buat permohonan rayuan dan dapat.
Mula-mula, aku ingat tak apa la as long as tu dah rezeki dia kan, berbanding aku dan lain-lain yang tak bernasib baik, yang tak dapat. so no argument la on that.




BUT what made me sakit hati sangat ialah apabila kawan aku bagi tahu yang rupanya,
bapak dia yang suruh, dan guna PENGARUH dia untuk dapatkan si anak tu tadi biasiswa, 
benar2 buat aku tersentak!

Jadi, bagaimana pula yang kami ini, yang langsung tiada 'CABEL' dengan kerajaan, yang sepatutnya , permohonan kami untuk biasiswa,
yang lagi LAYAK dari beliau,
yang jauh lagi MEMERLUKAN dari beliau,
yang beribu-ribu lagi (sorry to say) KENCANG exam's result dari beliau?

Sorry to say, but again, kalau macam inilah kerajaan, PRU-13 akan menyaksikan lagi kekurangan kerusi di Parlimen. Hati aku betol-betol sakit!
Jadi, dimana keadilan untuk pelajar untuk mendapatkan biasiswa
di mana, pada permulaannye mengatakan bahawa 
permohonan kami tidak layak kerana
RESULT SEMASA ASASI YANG DIBERIKAN ADALAH SATU PENIPUAN,
tapi at the end, membenarkan pula result yang diterima dari pemohon yang menggunakan keputusan ASASI  dari institusi yang sama yang dikatakan menipu + ada PENGARUH.
so, senanglah, tak payah rajin-rajin sangat nak study sampai pandai, as long as anda ada 
PENGARUH, jangan risau, permohonan anda akan dilayan!


                                                                                                          
nota musafir : untungla ada pengaruh.lepas ni aku pulakla nak cari.senang sikit.huh!LOL

Comments

Popular Posts