Untuk Berapa Lama Lagi?

  Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. rasanya, memang lama 
gile la aku x update apa2 kat blog ni. dah dekat sebulan dah. sedar2,
rupa2nya, entri bulan 4 xda. so datangla entri kali ni menerpa.

Actually, bukannye buzzy mane pon. dah dekat sebulan lebih aku dok aje kat rumah, 
tanam 'anggur' (istilah lain, menganggur). cis, memang bosan aku cakap sama lu.rupa2nya, adalah lebih baik kalo kita sibuk sebenarnya.yela, sibuk dengan kerja, study and what so eva as long as, u had a work to do.
so, hargailah jikalau anda sentiasa sibuk.

masih ingat lagi, permohonan cikgu yang aku mintak dulu? aiyoo, sampai la ni pon, bayang pon xda jawapan. lagi menambah parah, kawan aku cakap,boleh mencapai sehingga dua bulan.OMG!! 
2 month??!!!how long can I wait?!!!

bulan ni jugakla, my parents pergi umrah (tajaan tempat kerja ayah aku). masuk ari ni, dah genap seminggu dah diaowang pergi Tanah Suci Makkah. rindu pulak! yela, duduk xbuat pe2, ditambah
dengan ketiadaan ibu bapa, memang sesak! buat mas ni, tinggal la aku kejap dengan makcik tercinta.




menambahkan sesak+ pening kepala pulak, time2 ni la pulak dapat interview kat UKM. huh, memang masak! 
mula2, blank la nak pergi macam ne. tapi nasib baik la si Mamat Hazwan pon dapat ari yang sama aku interview, iaitu esok.so, selesaila satu masalah aku. interview Law kat sana. katanya, fakulti Law agak terceruk kat atas bukit. cis, bukit lagi. tapi
alhamdulillah la dapat jugak. agaknya, inilah dugaan-Nya terhadap aku. redha jela.

persoalan sekarang, sampai kapan lagi aku harus 'tanam anggur' kat rumah ni???
arghhhhhhhh!!!tension gua!!!!

                                                                                                      

nota musafir : aku xkisah kerja apa yang aku dapat.aku bukan pemilih. tapi masalahnya,jarak tempat kerja dan rumah sangatla 'dekat'







Comments

Popular Posts