Lastly..satu insiden telah berlaku

 Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua.hari ni, ada benda menarik telah berlaku..serius menarik..tapi sebelum tu, aku nak cakap yang aku akhirnya sudah abis MOOTING?!!!!gembira sakan rasa hati ni..padahal final exam belom lagi..hahha..kau orang mesti pernah rasa lega kan dari dibelenggu benda2 yang membelit diri kau berminggu-minggu?so tu la perasaan aku sekarang ni.don't argue it with me..

  Ok.back to the point.serius ni hah..petang tadi, telah berlaku satu insiden yang tidak dapat dikawal. seseorang mahluk Allah, telah diserang emosinya oleh berbilion2 manusia lain yang masing2 memang tidak mampu lagi menahan tembok marah. sebenarnya, mahluk ini, memang dari awal lagi agak kureng menyenangkan..but still, kami boleh tahan.setelah dibiarkan, amkin menjadi2 nampak.habis semua dikutuknya. petang tadi, pelbagai2 emosi yang dizahirkan, dan tersembur segala apa yang tersemat di dalam sanubari masing2.tapi aku dok tepi ajer.tengok aksi ni berlaku..tapi apa yang buat aku geram, si mahluk yang diserang tadi still, xsedar2 lagi, sombong, minta maaf dengan tidak langsung menampakkan keikhlasan, tidak bersungguh-sungguh,malah, xpuas hati lagi dengan mengatakan semua orang bahan dia.dia xbersalahla n what so eva..wah, ini memang melampau.one words can be describe to it..WAT D FAK!geram giler kot.dah disembur dengan semua orang, but still, anggap diri tu sentiasa betol.hai, ada jugak mahluk camni kat atas muka bumi ni hah..

  But through this things, i had learnt a lot of useful things dalam meneruskan kehidupan aku. kita kena faham, memang dunia ni dilahirkan dengan pelbagai ragam manusia dan xsemua ragam tu kita berkenan.tapi, kalau kita aje nak orang faham kita tanpa kita perlu memahami orang lain, bukankah itu agak keterlaluan? lagi satu, pernah tak kau fikir perasaan orang yang kau kutuk tu?setidak2nya, cuba la memahami isi hati orang yang kau kutuk tu.dia tak pernah cari pasal dengan kau, kau pulak terhegeh2. n please, ada lagi insan2 kat dunia yang sejuta kali lagi hebat dari engkau..


Ilustrasi sahaja.tiada kaitan dengan cerita
                                                                                                                

nota musafir :pandai pulak kau kata Tuhan itu ada.abis yang kau selama ni cakap, kau xdapat hidayah lagi coz Tuhan xbagi lagi pe kes? insaflah wahai 'sahabatku'..cuba berubah.aku bukan nak condem kau.

Comments

Unknown said…
sangat berbangga dengn penulis.nak wat cm ne..mmg dya cm tue..kita hanya serahkn pada Tuhan saje..huhu...aku pon sknhg fham ape itu dunia sbnar?erm..bnyak takrifannya...huhu
Hanafi Haron said…
hahahaha..dunia,mmg penuh dgn takriffanyer..knp, dia xnk merendahkan sedikit ego dia?aku masih xpaham..mungkin, Allah Taala lebih mengetahui disebalik semua hikmah ini..
muslihah melati said…
Tuhan ade . pandai pulak?
Hanafi Haron said…
salam miss.hu2..tula pasal.mmg macam2.hahahahah

Popular Posts